Tudi v letošnjem šolskem letu naša šola sodeluje v projektu Dnevi kulturne dediščine, ki poteka pod okriljem Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije. V oktobru zato učenci spoznavajo kulturno in naravno dediščino Slovenije ter Bele krajine. Učiteljice Urška Dragovan, Valentina Pezdirc, Barbara Čadonič in Mojca Kobe so v sklopu projekta za učence pripravile delavnice. Kako so potekale, si preberite v opisih in oglejte v fotogaleriji.

Z igro odkrivajmo kulturno dediščino Bele krajine in Slovenije

Učenci 3. razreda so v okviru podaljšanega bivanja spoznali nekatere primere naravne in kulturne dediščine Slovenije. Ob fotografijah smo se pogovorili, katere so tiste naravne in kulturne značilnosti, ki jih uvrščamo med prepoznavne znake Slovenije ali Bele krajine. Učenci so nekatere že poznali in jih obiskali, z nekaterimi so se srečali prvič.

Po ogledu fotografij je vsak izdelal nekaj kartic z risbo in napisom ene izmed predstavljenih značilnosti. Največkrat so učenci izbrali Triglav, Blejsko jezero, človeško ribico in kurente. Naslednjo šolsko uro so se učenci razdelili v dve skupini. Predstavniki posamezne skupine so izmenično prihajali k tabli in v omejenem času risali izžreban primer naravne ali kulturne dediščine Slovenije. Nasprotna skupina je morala ugibati, kaj je na sliki. Učenci so pokazali veliko mero tekmovalnega duha in usvojenega znanja.

Valentina Pezdirc

Mmm, kako diši!

Mmm, kako je v torek, 15. 10. 2019, dišalo iz gospodinjske učilnice. Učenci skupine PB 1 so z učiteljicama Barbaro Čadonič in Mojco Kobe pekli belokranjsko pogačo. 

Najprej smo se pogovorili, kakšna je pogača in katere sestavine potrebujemo za peko. Učiteljici sva pripravili potrebne sestavine, nadeli smo si predpasnike in začeli z delom. Najprej je učiteljica Barbara dala vzhajati kvas – zmešala je kvas, malo moke, sladkor in vodo ter vse pustila vzhajati toliko časa, da se je volumen povečal za več kot enkrat. Ko je bil kvas pripravljen, je zamesila testo iz kvasa, moke, soli in vode. Testo je gnetla toliko časa, da je postalo gladko, ne pretrdo, in da se ni prijemalo rok. Testo smo pustili vzhajati, nato je vsak učenec dobil kos testa, ga gnetel in oblikoval pogačo. Pogače smo položili na pekača obložena s papirjem za peko. Učiteljica jih je premazala s stepenim jajcem in jih dala peči v pečico. Mmm, komaj smo jih dočakali, tako omamno so dišale, pa tudi dobre so bile.

 Učiteljici Barbara Čadonič in Mojca Kobe