V sredo, 22. marca 2017, smo se petošolci odpravili na ekskurzijo po Dinarsko-kraškem svetu. Naša prva postojanka je bil Muzej Cerkniškega jezera, kjer smo si ogledali model presihajočega Cerkniškega jezera in zbirko orodij, ki so jih ljudje včasih uporabljali za ribolov.

Pot smo nadaljevali proti Predjami, kjer stoji visoko v skali slikovit in mogočen Predjamski grad. Navdušila nas je prepletenost naravne jame in zidovja, ki je delo človeških rok. Privlačna in navdihujoča legenda o pogumnem roparskem vitezu Erazmu, ki je ostal nepremagan, dokler ga ni izdal eden njegovih služabnikov ter način njegove smrti pa nam je ostala globoko v spominu.

Nazadnje smo se ustavili še v Postojnski jami. Le-ta je največja kraška jama v Sloveniji in ena najbolj obiskanih slovenskih naravnih znamenitosti. Za turistični obisk je urejenih dobrih 5 kilometrov rovov, v jamo pa smo se zapeljali z majhnim vlakom, kar je bilo največje doživetje dneva. V spremstvu vodičke smo ogled nadaljevali peš in si ogledali izjemne kapniške formacije in podzemne dvorane.

Po dolgem in pestrem dnevu smo se nekoliko premraženi, a polni doživetij vrnili v Metliko z mislijo: »Povsod je lepo, a doma je res najlepše«.

Na ekskurziji

Zjutraj sem se odpravil ob 6.10 na šolsko postajo Pungart. Nekaj časa sem čakal, nato pa so prišli moji prijatelji.

Z avtobusom smo se odpravili na ogled makete Cerkniškega jezera. Vozili smo se 1 uro in pol, ko smo prišli do vasi Dolenje Jezero. Tam smo čakali nekaj minut in odšli v hišo,  kjer je bila maketa. Usedli smo se okoli makete in pozorno poslušali. Maketa je bila zelo zanimiva. Tudi zvoke je bilo slišati. Po 20 min smo se odpravili v drugo nadstropje in si ogledali film o Cerkniškem jezeru. Bilo je lepo. Odšli smo na avtobus in se odpeljali do Postojne in naprej. Med potjo smo se večkrat ustavili. Prišli smo do Predjamskega gradu. Bil je na dobri točki. Tam smo si kupili spominke in si ogledali grad. Notri je bilo veliko slik, kipov in sob. Šli smo še v manjšo jamo pri gradu. Pogledali smo si kako so živeli včasih. Vodička nam je povedala o nastanku gradu in večkrat omenila Erazma. Potem smo šli nazaj do Postojne v Postojnsko jamo. Tam smo opazili veliko tujcev. Učitelji so nam razdelili karte (vstopnice), kjer smo jih uporabili za vstop v jamo. Usedli smo se na vlakec in se 2 km peljali. Izstopili smo in si ogledali veliko kapnikov. Hodili smo 1 km in pol. Tam nam je vodička povedala, kdaj je nastala jama. Potem smo videli najlepši kapnik jame, bil je čisto bel. Ogledali smo si Špagetno dvorano, kjer je bilo veliko malih kapnikov, Koncertno dvorano, kjer prirejajo glasbene prireditve in še Rdečo dvorano, kjer je bilo veliko kapnikov rdečih. Potem smo si še ogledali človeško ribico in se odpravili na vlakec.

Ko smo prišli ven, smo naredili nekaj skupinskih slik in kupili spominke. Šli smo nazaj na avtobus in se odpravili nazaj v Metliko. Vozili smo se 1 uro in pol, ko smo prišli ob 7.15 na avtobusno postajo Pungart.

Lan Jerina, 5. A

Na ekskurziji

V sredo, 22. 3. 2017 smo se učenci 5. razredov odpravili na celodnevni izlet. Odšli smo ob pol sedmih iz šolskega postajališča na Pungartu.

Med potjo smo se večkrat ustavili, da smo pomalicali in popili vodo, zato da nismo bili med potjo preveč žejni. Nato smo si najprej odšli ogledat maketo Cerkniškega jezera. Ko smo prišli, smo si najprej kupili spominke. Nato nam je gospod Vekoslav Kebe pokazal, kako nastane in ponikne Cerkniško jezero in katere ribe živijo v jezeru ter katere ptice živijo ob njem. Ko smo si ogledali maketo, smo si še ogledali filmček Cerkniškega jezera v štirih letnih časih. Nato smo pomalicali in odšli v Predjamski grad. Tam smo si najprej kupili spominke in pomalicali. Po gradu nas je vodila gospa Sergeja. Videli smo tudi sliko Erazma Predjamskega z dvema volkovoma. Nato smo si ogledali še druge sobe. Po ogledu smo se še odpravili v Postojnsko jamo. Najprej smo se v jamo odpeljali z vlakcem. Nato smo peš nadaljevali pot. Videli smo Špagetno dvorano, Belo dvorano, Rdečo dvorano in Koncertno dvorano. In tudi viseče kapnike, stoječe kapnike in stebre. Ko smo se nazaj vračali z vlakcem, smo videli tudi najlepšo zaveso v jami in reko Pivko. Ustavili pa smo se tudi pri najlepšima kapnikoma v jami, ki sta tudi simbol jame ter 6 človeških ribic. Domov smo se pa vrnili ob pol osmih. Dan je bil zelo lep.

Ana Škof, 5. a

V sredo, 22.3.2017, smo se učenci petih razredov odpravili na ekskurzijo.

Ob 6:30 smo se zbrali na avtobusni postaji Pungart in začeli s potjo. Dan smo pričeli v Cerknici, kjer smo si ogledali maketo Cerkniškega jezera. Videli smo, kako nastaja in kako ponikne. Pot smo nadaljevali v Predjami. Tam smo si ogledali Predjamski grad in slišali nekaj o življenju Erazma Predjamskega. Bilo je zanimivo. Po približno petnajstih minutah vožnje, smo se pripeljali do Postojnske jame in pri vhodu pomalicali. Nato smo sedli v vlakec in se odpeljali v podzemni svet. Ogledali smo si veliko različnih kapnikov, špagetov in zaves. Z vlakcem smo prišli tudi iz jame. Polni novih dogodivščin smo se utrujeni ob 19:15 vrnili domov. Bilo je zelo lepo.