Združimo moči, delimo si prevoz!

Med 16. in 22. septembrom je tudi OŠ Metlika obeleževala Evropski teden mobilnosti.

V sklopu pouka, dnevov dejavnosti in podaljšanega bivanja je na šoli potekalo veliko prometnih obarvanih zanimivih vsebin, ki so učence in posledično tudi njihove bližnje, nagovarjale k bolj prijaznim oblikam mobilnosti.

Šola je v tem času zaprla dovoz pred šolo in s tem omogočila varnejše gibanje otrok pred glavnim vhodom. Učenci so parkirišče spremenili v igrišče, uživali v poslikavah tal z barvnimi kredami, ustvarjali likovno in literarno. Učiteljice in učitelji so marsikatero nastalo umetnino dokumentirali s fotografiranjem ali pripravili razstavo na hodnikih šole ter stenčasu.

Tudi igra Prometna kača je učence spodbujala na bolj premišljen način oziroma boljšo izbiro prihajanja v šolo. Učenci so se lahko udeležili preizkusa kako hitrost deluje na telo, tehtnice z naletno težo in pokazali spretnosti s kolesom na delnem kolesarskem poligonu.

Naša želja je bila, da poskušamo učence in posledično tudi vse njihove bližnje ozaveščati kako zelo je pomemben vsak skupen prevoz, zmanjšati navado prihoda učencev v šolo z avtomobili pred glavni vhod šole, uporaba parkirišč na Pungartu, izbira hoje, če je le mogoče. Upamo, da smo s tem vsaj malo prispevali k razmisleku, da vsak lahko še kaj več naredi za svoje gibanje in zdravje, zmanjša onesnaženost z izpušnimi plini in seveda zmanjša gnečo z avtomobili ter s tem poveča prostor in varnost pešcem, kolesarjem, rolkarjem idr.

Mentorica prometno vzgoje: Jasmina Štampfelj

 

KAKO BI ŽELEL/A PRIHAJATI OZ. ODHAJATI IZ ŠOLE? Zakaj?

  • Rada prihajam peš po stopnicah, ker se razgibam. (Nika V., Nika D., Maja, Jana)
  • Rad prihajam z avtom in grem peš po stopnicah. To mi je všeč, ker nimam veliko za hoditi, ker me zjutraj zebe in včasih tudi dežuje. (Patrik)
  • Želel bi odhajati peš do doma, da me ne rabi voziti ati in se lahko odpočije. (Ian Vito)
  • Želela bi odhajati peš do doma, da se malo razgibam. (Žana, Bleon)
  • Rad bi šel sam z avtobusom, ker bi bil rad samostojen. (Filip)
  • Rad prihajam z avtobusom, ker mi je lepo čakati s prijatelji na postaji. (Jernej V.)
  • Rad prihajam s šolskim avtobusom, ker po poti rad opazujem naravo. (Vid, Darko)
  • Rada bi, da me ati vozi z avtom domov, da mi ne bi bilo treba iz postaje hoditi v breg. (Maša)
  • V šolo bi rad prihajal s kolesom, ker se z njim rad vozim. (Gašper)

Zapisali učenci 3.A razreda, mentorica Urška Delkot

 

VARNOST V PROMETU

V tednu mobilnosti smo se z učenci drugih razredov pogovarjali o varnosti v prometu. Kako pomembni so pešci v prometu, še posebej smo pozorni, da nosijo rumene rutice za boljšo vidljivost. Učenci so tudi povedali, da v avtomobilih ne pozabijo na otroške sedeže in varnostne pasove. Opozorili smo učence, da ostane na voljo več prostora za kolesarje in pešce in s tem tudi več varnosti, če si delimo prevoz.  Nekaj utrinkov ustvarjanja si lahko ogledate v galeriji.

Učiteljice 2. razredov

PODALJŠANO BIVANJE

Tudi letos smo v podaljšanem bivanju v okviru evropskega tedna mobilnosti izvajali številne aktivnosti. V četrtek, 21. septembra, smo se v skupinah podaljšanega bivanja pogovarjali o letošnjem sloganu tedna mobilnosti, ki se glasi: »Združimo moči, delimo si prevoz!«, in ugotovili, da ima deljenje prevoza številne prednosti. Če si delimo prevoz, manj onesnažujemo okolje, privarčujemo denar namenjen nakupu goriva, obenem pa preživimo nekaj časa s prijatelji, sodelavci ali sošolci in tako krepimo naše medsebojne odnose.

Dejavnosti na temo tedna mobilnosti smo zaključili z ustvarjanjem na prostem. S kredami smo porisali dovoz do šole, ki je te dni zaprt za promet. Da je nastalo veliko najrazličnejših poslikav na temo prometa, se lahko prepričate v galeriji spodaj.

Urška Dragovan, učiteljica PB

Učenke in učenci PB:

Učenci PB 5 smo narisali avtobus, v katerem se peljemo vsi skupaj. Peljemo se z avtobusom, ker se vsi ne bi mogli stlačiti v en avto. No, lahko bi se peljali z več avti, vendar bi potem bolj onesnaževali naravo.

Brina, tretji razred

Mi v PB 5 smo narisali, da si delimo prevoz, tako da se peljemo z avtobusom. Ampak še bolj zdravo pa bi bilo, če bi vsi hodili peš.

Maja, tretji razred

Če si delimo prevoz je dobro in zanimivo, saj se tako tudi družimo.

Maša, tretji razred

PROMETNA KAČA

V prometni kači sodelujejo učenci od drugega do petega razreda. To je igra, ki nas motivira k hoji in da manj uporabljamo avtomobil. Prometna kača traja dva tedna in potrudimo se, da v šolo hodimo peš.

MARUŠA ŠEGA, 5. A

Prometna kača je igra, kjer se trudimo, da bi v šolo hodili peš, z avtobusom in da bi malo uporabljali avto. Igrajo jo učenci od 2. do 5. razreda. Imamo nalepke, ki jih prilepimo na velik zeleni krog, nato zelene nalepke prilepimo na plakat in ugotovimo, koliko učencev je prišlo peš, z avtobusom ali s souporabo avtomobila.

SARAH KOSTELEC, 5. A

Prometna kača je igra od 2. do 5. razreda. Pri prometni kači bi radi vsak dan hodili, er je hoja dobra za naše telo. Jaz grem vedno peš. Dajmo vsi hodit, ker je za nas dobro!

ROK ŽABČIČ, 5. A

 

Dostopnost